Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Hvor stor Yeild giver min Jack Herrer?
Afstemning sluttede 01 maj 2011 20:59
50gram 42%  42%  [ 5 ]
100gram 50%  50%  [ 6 ]
200gram 8%  8%  [ 1 ]
300 og over.. 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 12
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

:joint: Hey alle growers og smokers derude!

her er så min version af dette års grow.. :peace:

2x CFL 250w Plug&grow 6400K
12v CPU blæser med køle elementet siddende på, sat til en oplader fra en gammel router..
50% grus, småsten og Cichlide sand 25% muldjord 25% kompost jord lyder min jordblanding sådan ca på..

til frø har jeg valgt Jack Herrer (ikke feminiseret) satte tre til spiring her for ca en uge siden og 2 af dem sprang til livs rimeligt hurtigt..

Jeg har klunset mig til et skab som er 180x110x60 der er dog en skuffe i bunden som jeg har valgt at lade sidde midlertidigt da det bringer mine planter tættere på varmen..

Billede

i toppen sidder der et par tvær brædder som jeg har monteret min E40 fatning på og det virker som om det holder til varmen og efter jeg har sat blæseren til er der en herlig varme derinde..

efter mange vise ord fra brugere på psy har jeg lavet om på setup og malet mit fine skab..
og jeg må sige at det er meget meget vildere end før...
Billede
:peace:
Billede
:peace:
Billede
Billede

ca en halvanden uge efter de kom op af jorden..

Billede
Billede

Godmorgen siger planterne :) her er et billede af den pæneste! (tror virkelig at de har været vild med de nye potter. der er 24 timer imellem billiderne så de går okay hurtigt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Billede
21/03 - de gror vildt hurtigt nu her er et af den flotteste.. nogen der kan se om det er en kælling enu? :peace: plus lidt billeder af setup'et. har iøvrigt også fået 3 halvdøde udendørs planter af en ven som kom med dem i håb om jeg kunne redde dem... plus jeg har sat 3 nye jack herrer frø igang da jeg har fundet et sted at smide nogle udendørs!... har også smidt en til 12v blæser på som hiver luft ind mens den anden blæser på de nye planter som har en meget tynd stamme.. så prøver at beef'e dem lidt op med noget luft og gødning..

Billede
Billede
Billede

alle updates fremover vil komme længre inde i post i håb om nogle faktisk vil følge i med i hvad der står :) :whogives:

Senest rettet af Mr.Greenthumb 17 apr 2011 20:59, rettet i alt 19 gange.

Medlem
Brugeravatar

har lidt problemer med at ligge billeder ind :S skal man ikke vælge [IMG] i toppen når jeg poster og ligge en url i midten?

edit: er klaret :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Dude.. find noget hvid maling, og pil det sølvpapir ned.. trust me.. du kommer til at fortryde det (og nej, gider ikk gå i detaljer.. bare stol på hvad jeg siger)

Medlem
Brugeravatar

har hverken tid eller penge til at male et skab som så skal stå og tørre.. en ven fortalte mig at sølvpapir var fint nok indtil han kunne skaffe noget højglans maling til mig han selv bruger..

men hvad syntes du ellers? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
Mr.Greenthumb skrev:
har hverken tid eller penge til at male et skab som så skal stå og tørre.. en ven fortalte mig at sølvpapir var fint nok indtil han kunne skaffe noget højglans maling til mig han selv bruger..

du skal ikke høre på den ven, sølvpapir er noget lort og det er helt utroligt nybegynder bliver ved med at tro det er godt. det reflektere meget af varmen tilbage og det kan skade dine planter meget, så riv det ned.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Mr.Greenthumb skrev:

Det ser sku godt ud, savner satme at få jord under fingrene.

MEN - sølvpapir - det skal væk.
Ikke bare pg at det ikke virker, men det reflektere ikke jævnt.. Så at sige, det laver hot spots hvor det reflektere mere lys, og det kan brænde hul i blade osv.
Men det er jo op til dig selv ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dude.. få så det sølvpapir NED! :) ..

Medlem
Brugeravatar

så er sølvpapiret røget ud og jeg har på mystisk vis skaffet højglans hvid maling :)

så min ven er i fuld sving med at male :)

Billede

Junior medlem

Godt di fik malet istedet. Næste trin er at vende lamperne og få lavet en ordentlig reflektor til dem. De skal hænge vandret over planterne, ikke lodret. Og så kan jeg ikke helt se hvad den lille bitte blæser skal gøre godt for. Du må nok ud og finde noget der flytter noget mere luft. Når planterne bliver større afgiver de meget mere fugt til omgivelserne og du bliver derfor nødt til at flytte mere luft ud ag skabet. Hvordan er afstanden mellem pærer og planter? Og har du læst CF guiden?

Og købt et par meter vinduestætningsliste til skabslågen ;-)

Medlem
Brugeravatar

jeg går og venter på min reflektor som jeg vidst også har skrevet tror jeg xD... det er en midlertidig løsning til det andet kommer.. jeg har en stor blæser som jeg sætter i senere når jeg fjerner bunden, den kan fjerne mere end nok luft hehe... den som jeg har i nu er kun for at få noget luft til dem, det kan vel kun være godt? de ryster lidt kan man se engang imellem.. afstanden er ca 40 cm.. jeg har læst cf guiden et par gange...

hey drenge nogle som ved om man skal male 2 gange med sådan noget højglans.. kan se at det er trængt godt ind i løbet af natten, og det er ikke ligefrem helt hvidt men man kan godt se det skinner igen... og en anden ting.. kan jeg godt sætte min pære og de små ind mens det tørre? :S læste at malingen skulle tørre ved 15 Grader så hvis jeg holder døren åben og lidt vent på kunne det da godt lade sig gøre vel?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

2 gange, gerne flere.
Jeg ville ikke selv sætte dem ind, men tror skam ikke der sker noget ved det. uden at være sikker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

de giftdampe som vil danne sig, hvis du sætter lampen ind, tror jeg vil påvirke planterne negativt. De skal have frisk luft, ikke giftmættede tørreingsdampe.. brug vindueskarmen indtil det er tørt :)

Medlem
Brugeravatar

de står og hygger med mig i stuen :) der er ingen form for sol idag, kun regn og vind så gider dårligt sætte dem derop hehe :)... jeg maler det anden gang her senere idag og så må det være godt... så kan jeg få mine planter ind imorgen aften.. tror jeg i denne anledning vil montere fatningen på siden af skabet.. eller måske bagerst i skabet... hvad syntes i? har lidt træ og skruer som jeg kan bruge til at lave noget fixt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

på siden af skabet vil nok være lige lovligt dumt, eftersom fatningen godt kan gå hen og blive varm? :)

sæt eventuelt en blæser til skabet, for at få malingen til at tørre hurtigere ;)

Medlem
Brugeravatar

jeg har haft fatningen kørende en hel dag før den bliver ikke varmere end jeg kan holde mine fingre på...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Giftdampe?
Hvilke giftdampe er det, max? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du prøvet at lugte til noget som er nymalet? .. lim ect.. de dampe som det udskiller når det blir varmet op, er ikke ligefrem sunde, tror du? .. hvis jeg var en plante, ville jeg hvertfal foretrække frisk luft :D ..

Altid på spidsen, hva Manze..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MaximumG skrev:
Har du prøvet at lugte til noget som er nymalet? .. lim ect.. de dampe som det udskiller når det blir varmet op, er ikke ligefrem sunde, tror du? .. hvis jeg var en plante, ville jeg hvertfal foretrække frisk luft :D ..

hehe, ja det har jeg skam.
Faktisk har jeg malet rigtig, rigtig meget.
Og når man går rundt på en byggeplads/hus som er lukket til og maler en hel dag burde de giftdampe så ikke påvirke mig?
Har aldrig selv hørt om dem..
Lim? nu har han ikke limet skabet..
Varme? varme fra cfl?

Arrrg...
Du kender mig jo, du ved jeg altid er skrap! :hm:

/e ikke at jeg er uenig, ville ikke selv smide planten derind. men ville bare gerne høre hvad de giftdampe bestod af ;) men det er jo meningsløst at diskutere.

Medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
MaximumG skrev:

hehe, ja det har jeg skam.
Faktisk har jeg malet rigtig, rigtig meget.
Og når man går rundt på en byggeplads/hus som er lukket til og maler en hel dag burde de giftdampe så ikke påvirke mig?
Har aldrig selv hørt om dem..
Lim? nu har han ikke limet skabet..
Varme? varme fra cfl?

Arrrg...
Du kender mig jo, du ved jeg altid er skrap! :hm:

/e ikke at jeg er uenig, ville ikke selv smide planten derind. men ville bare gerne høre hvad de giftdampe bestod af ;) men det er jo meningsløst at diskutere.

hehe drenge da jeg malede skabet i stuen sad alle og fik hovedpine og jeg måtte flytte det udenfor i gangen så det kunne tørre hvor der var gennemtræk.. en af mine venner er maler og han render da med maske på hele dagen for ikke at få "malerhjerne" :D...

ligemeget hvad så maler jeg snart mit skab anden gang og så er det slut.. har tænkt mig at sætte 2x støtte klodser på inder og ydersiden af skabet så min CFL kan sidde vandret...

Moderator
Brugeravatar

@Manze
Der er jo en grund til at man lufter ud når man maler, i hvert fald når det ikke er vandbaseret, og en oprindelsesårsag til udtrykket malerhjerne ;-)
Terpentin og andre opløsningsmidler man typisk bruger i maling, er langt fra sundt at indhalere, spørgsmålet er så om planten er ligeglad, men ved f.eks. der har været problemmer med nogle mærker growtelte, som har afgasset noget så planterne deri døde. Spalteåbningerne til gasudveksling i bladene, tillader også en vis transport ind i planten, og dermed en risiko for at malerdampene kan skade planten.
Jeg ville nok også bare vente til malingen var tør og luftet godt ud, til jeg satte planterne derind igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]