Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 28 okt 2010 13:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jan 2010 12:47
Indlæg: 19
tak for jeres kritik og ikke mindst jeres hjælpe :)!

ville bare sige det gik meget godt, og at det enste problem jeg fik var plads mangel og jeg opdagede en han plante forsent, men det jo godt for mig for nu har jeg 300 frø til og øve mig på og blive bedre :) er igang med mit 3 grow nu, og har omtrent 15 potter med hunner i, de har enda fået deres eget værlse på 1 sal, jah det andet lugtede over hele huset når man kom ind de de begyndte at gå i blomst, ikke så smart da jeg dengang bode på mit arbejde, men er nu meget godt tilfreds med resultatet, og syntes ikke det er så svært mere, ikke at man har styr på det hele, men min planter trives, og man lære hele tiden noget nyt :)

Har ind til vidre tøret mine planter i sådan et net med forskellige rum i man kan købe i ikea, idag læste jeg så man kunne tørre dem i et glas og åbne det 1 gang om dagen det skulle de blive stærker af ? passer det ?

ellers skulle de tørres mørkt koldt se jeg trode de skulle ligge lunt altså ved stue temp ? men der står det nedbryder thc varme ? kunne da være min sidste høst var blevet bedre hvis jeg prøver en ny måde og tørre dem på ?? hvordan plejer i tørre dem


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2010 03:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2010 15:14
Indlæg: 60
Geografisk sted: midt i et stort tykt BUD!
først og fremmest sys jeg det lyder som om du er ved at have godt styr på det =) og tillykke med dit nummer 3 grow, glæder mig til mit^^

nu er jeg ik selv begyndt med mit første grow endnu, men har brugt cirka 9-11 mdr på at læse forums og guides igennem så jeg føler at jeg har en rimelig basal viden omkring de forskellige stadier.

men for at svare på dit spørgsmål. når du har høstet din(e) plante(r) så trimmer du dem og hænger dem til tørre i et køligt, tørt, mørkt og ventileret sted så der ik kommer mug på dine buds. og ja varme nedbryder thc.

efter de så har hængt til tørre i 10-14 dage så kan man som så'n godt ryge dem. du ka så vælge at (Cure) dine buds ved at lægge dem i glas og lufte ud en gang om dagen (for at undgå mug) det skulle give en langt bedre smag og du kan evt vælge putte noget vanilie eller tørret appelsin i krukken for at give dem en lækker duft =) er dog uviden omkring hvorvidt dine buds bliver mere Potente.

håber det hjalp =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2010 09:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 jan 2010 12:47
Indlæg: 19
tusind tak for det :)
de har hængt et sted med masser af frisk luft og lidt køligt dog med masser af lys øv, nå det må jeg lave om på, syntes bare jeg har læst nogle også har prøvet at tørre i en oven, så tænker jeg da alt thc`en må være helt væk, eller vent sorry nu jeg ikke sikker på om det er svampe eller buds de har tørret.

nu ville jeg lige være sikkert på jeg har forstået det rigtig, man cure dem først efter de har hængt til hørre lidt? eller kan man gøre det med det samme man høster ?
Skide smart det med vanilie og appelsing har jeg ikke hørt om før og det skal da klart afprøves på min næsten høst som jeg rejner med bliver om ca 3-4 uger :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2010 10:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2010 15:14
Indlæg: 60
Geografisk sted: midt i et stort tykt BUD!
du "curer" dine buds EFTER de har tørret i 10-14 dage =)

ja tror os det er rigtig lækkert men lidt ekstra duft =) fandt lige det her som jeg sad og læste den anden dag som bubber herinde fra har skrevet.


Bubber skrev:
Det er rimelig enkelt og bestemt arbejdet værd. Jeg trimmer budsne og tørrer dem til de er næsten helt tørre. Så putter jeg dem i syltetøjsglas sammen med det der nu skal gi' smag og sætte låg på. Det næste lange stykke tid skal de dagligt have skruet låget af, så de får frisk luft. Ellers mugner de. Og så skal de stå mørkt. Imens sker der en process i plantedelene der nedbryder klorofylen og gør dem meget behageligere at ryge.



oh og hvis du tørrer dine buds i ovnen og vil ha en effekt så ska du nok proppe hovedet ind i ovnen mens proccesen er igang :P vil jeg dog ik anbefale da det ka give en kogende fornemmelse i hjernen :P ej spøg til side, weed tager den tid det tager, tror ik man for noget ud af at fremskynde tørrings proccessen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team