Jeg takkede selv nej denne gang. Sidste gang fik folk et shit-fit (godt nok 3-4 måneder efter jeg havde bedt, og bedt og bedt om at de kiggede på sitets indhold) over at jeg skrev noget om Portugal og deres dekriminalisering i 2001. Slemme, slemme portugisere havde jo afkriminaliseret både
kokain og
heroin. Tingene gik lissom lidt ned af bakke, da "cannabis only"-fløjen prøvede det her "censur" mod resten af bestyrelsen.
Fra vores side kan folk allerede nu begynde at holde øjne og ører åbne. Vi holder i maj et
aktivistmøde, hvor vores forening/narkopolitiske tænketank vil fortælle om vores aktiviteter, herunder vores pan-europæiske samarbejde med en masse andre organisatoner.
I september ... hold fast! ... bliver der mulighed for at møde selveste
Bruce Alexander, der lavede "Rat Park" eksperimenterne, hvilket gør ham til en af verdens mest fremtrædende forskere i addiktionsbegrebet.
"Rat Park" refererer til Bruce Alexanders lækre aktivitetspark, hvor rotterne kunne leve interessante, fulde liv i socialt samvær med deres med-rotter. Som mange herinde sikkert ved, var det kropumuligt at drive specielt mange af disse rotter til af blive afhængige af narko. Dermed slog Bruce et hul i den gængse opfattelse, der var baseret på noget nær social tortur og deprivation af rotterne - hvilket var en forudsætning for at drive dem til narkomani. Bruce glæder sig efter sigende til at møde en masse psy'ere
Som altid - hvis du bare ikke VIL gå glip af noget, så kom på Facebook og Twitter:
All will be revealed.