Citat:
Nej, jeg foretrækker skam at krybe rundt i skumle laboratorier. Men jeg tror da mange tager en uddannelse for at have lidt flere penge også - sådan er mennesker jo.
Nogle mennesker gør. Jeg kender ikke nogen der gør det. Jeg gør det heller ikke selv, og jeg er sikker på at de kurser du vælger ikke har en pind at gøre med, at tjene mest muligt?? Det er også bedst sådan, for hvis man valgte efter økonomisk gevinst, ville man aldrig blive så god til det man lavede.
Så "vi" gør det ikke for at tjene mest muligt. Det ville også være dumt, da det slet ikke er sikkert, at man får et arbejde efter endt uddannelse.
Inden for det Naturvidenskabelige felt, vil der nok komme et stort pres fra østen (asien), som kan give arbejdsløshed herovre, og den økonomiske krise kommer nok til at vare 10-15 år endnu
Citat:
Jeg tror det er de færreste danske lønmodtagere der styrer hvem deres chef underbetaler for at de kan have råd til et paracelhus, volvo og charterrejse. Der er masser af mennesker verden over der bliver undertrykt og ikke får nok for deres varer - så jeg er helt enig med dig i at verden er uretfærdig, men synes ikke man kan kalde 90% af DK's befolkning for "ond".
Altså,
alle lønmodtagere bliver underbetalt af arbejdsgiver. Det har ikke noget at gøre med syd-nord forholdet og dén udbytning, mellem rige og fattige lande. Men det er da rigtigt at der foregår et ulige bytte her
Du bliver også underbetalt