Lige et sidste spørgsmål. Har fået et godt svar, fra en rigtig god bekendt der har meget med jura at gøre. Hvordan skal dette forståes helt præcist? At hun må faktisk først fortælle mine om det hvis jeg er gået med til det? Tolkning søges

!
"Nu gælder det afsnit ikke privatpersoner som sådan, men omhandler en forvaltnings tavshedspligt i forhold til an anden forvaltning, vedrørende videregivelse af personlige oplysninger til anden forvaltning.
Da din UU-vejleder, såfremt du ikke har et misbrugsproblem, ikke behøver, at vide, at du har røget, eller stadig ryger hash, så er det betænkeligt, at oplysningerne videregives uden samtykkeerklæring jvnf. Forvaltningslovens § 32, der siger, at "Den, der virker inden for den offentlige forvaltning, må ikke i den forbindelse skaffe sig fortrolige oplysninger, som ikke er af betydning for udførelsen af den pågældendes opgaver." Såfremt du uopfordret har givet oplysningerne om et misbrug, og din vejleder vurderer, at du "mistrives", har vejlederen dog pligt til, da du er hjemmeboende under 18 år, at videregive oplysningerne til de sociale myndigheder i kommunen, der så kan underrette dine forældre om misbruget, og forvaltningens planer for, hvad der videre skal ske. Det er dog mere end tvivlsomt, om UU-vejlederen har beføjelse til, at rette direkte henvendelse til dine forældre. Du bør skriftligt meddele din vejleder, at du ønsker en henvisning til lovhjemmel til direkte hernvendelse til dine forældre i den pågældende sag, inden vejlederen henvender sig til dine forældre, og såfremt henvendelsen allerede er foretaget, udbede dig lovgrundlaget for den foretagne handling. Da UU-vejledning, udelukkende er et tilbud om en vejledning om valg af uddannelses og erhverv, har jeg svært ved at se, hvordan en vejleder, der ikke har "sociale" forudsætninger, har beføjelse til, af egen drift, og uden samtykke, at inddrage dine forældre."