Malkavian skrev:
Vores problem kommer, når diverse folketingspolitkere og andre klubber med rygklappere kan få fred til at sidde blandt "deres egne" og utænke den ene mere og mere ekstreme "hårdere straf" mod pushere og brugere af diverse stoffer.
Så du vil køre 'stress-politik' mod regeringen? Altså dét regeringen gør mod os, men bare med omvendt for-tegn?

Tillad mig at lege djævlen's advokat overfor dine argumenter et øjeblik

Regeringen gør jo præcis det du nævner; forsøger at stresse narkomaner ud fra den device at så holder de nok op med at bruge narko (hvis bare man ka' gøre livet surt nok for modstanderen, så opgi'r den nok, virker det som om de tænker, sådan som jeg oplever det). Personligt er jeg imod den strategi, da jeg jo er imod narko-krigen og imod missioneren. Men jeg ka' da godt forstå at man ønsker et øje for et øje og en hånd for en hånd, når vi har med en så fanatisk regering at gøre som den nuværende dansk/amerikanske, der jo netop ser ud til selv at benytte denne hårde metode.
Nu er der selvfølgelig forskel på at deltage i lovlige debatter på nettet, og så at true med fængsel op politi (hvor regeringen jo ekselerer i det sidst-nævnte). Men jeg er alligevel lidt bekymret for at en optrapning, ved at overtage fjenden's modus-operandi, om jeg så må sige, vil føre til andet end _mere_ konflikt.
Se israel/palestina tragedien. De skiftes konstant til at slå på hinanden. Ingen er lykkelige og ingen lever i fred eller tryghed. Og de bli'r begge bare mere og mere frustrerede og sure og Uhyggelige og væmmelige og lede i deres måde at tænke på. Præcis ligesom du si'r; de bli'r mere og mere ekstreme. Skruen uden ende. Sådan ønsker jeg ikke narko-krigen ska' udvikle sig.
Men klart nok; står valget mellem at opgi' vores rettigheder til en undertrykkende fascistisk regering, eller at kæmpe blodigt til sidste mand, så vil jeg selvfølgelig altid vælge kampen

Jeg håber bare vi ikke selv bi-drager til at eskalere de negative sider (den fysiske vold) af den Uenighed der er mellem regering og vores mindre-tal.
Malkavian skrev:
Næh du, jeg skal du nok gøre mit til at radikalisere alle sofa-narkomanerne derude :twisted::twisted::twisted:
Det er det jeg mener; og det skræmmer

Jeg så helst at begge parter holdt op med at ønske en radikalisering, og istedet ønskede fred og ro for os alle. Fjende som ven. For kun med fred og ro ka' vi alle begynde at fokusere på de positive sider af livet igen; som feks at tjene penge (for kapitalisterne's vedkomne) og dyrke kvinder og kærlighed (for de mere fornuftige af os

)
Radikalisering er hvad bush og fogh står for. Altså den der; kæft, trit og retning politik ("if youre not with us, youre against us", og alt det pis vi har trukket med så længe nu, og som ikke har gavnet andre end de amerikanske våben-producenter's penge-tank). Hvis vi dog bare ku' komme væk fra dét. Den generelle danske befolkning er jeg sikker på tænder meget mere på flower-power end brutal krigs-retorik (selvom jeg godt er klar over man på tv, cnn feks, stort set ikke ser andet end folk i kamp-uniform, hvilket jo på sigt måske desværre skaber mode (så man får en Uheldig tanke-gang hos den almene seer, i retning af at det er federe og sejere at rende rundt med maskin-gevær i irak, end feks at være en hjemmegående familiefar der ta'r sig af sine børn og den slags. Det sidste sælger jo ikke billetter mere, og dét tror jeg er en meget meget meget meget dårlig udvikling hvis man ikke er til krig og vold))
Malkavian skrev:
Min personlige kærlighed til fornuft og videnskaben gør dog, at jeg til enhver tid vil kæmpe for, at vi holder os til fakta. Der er ingen, der sidder inde med den absolutte sandhed - kun religiøse og ideologer, der tror at de gør

Ja, det er positivt at gå efter sandheden. Det er der ikke mange der gør mere, ser det ud til fra min syns-vinkel. Fascaden virker vigtigere end indholdet i disse tider. Feks med tvavisen; de går mere op i at ha' flot grafik på skærmen, og lækre 'breaking news' skilte der bli'r brugt i flæng ved selv den mest ligegyldige lejlighed efterhånden (breaking news; vi afbryder vores programmer for at fortælle at det lige er begyndt at sne), end at bekæmpe måden man mishandler minoriteter på (og det er ikke for at fornærme journalisterne at jeg si'r dette. Men den flade kommentar "ja vi har desværre ikke mere tid" er desværre vigtigere end at får de dybt alvorlige emner behandlet tilbunds. I en verden hvor tvavisen ikke bryder sine rammer for at beskytte rets-staten, er indholdet ikke længere det væsentlige. Bush ka' slippe afsted med at ta' enhver rettighed fra folk der måske er helt Uskyldigt anklaget for terror, hvordan ka' det ske??? Tvaviserne (og når jeg si'r tvavisen, så mener jeg ikke specifikt den på DR, men på alle kanaler, også udenlandske. Der er mange gode danske journalister der virkelig kæmper for retfærdighed, så det ska' ikke forståes så snævert. Måske er det mere korrekt at bruge et ord som feks 'nyheds-mediestanden', eller hvad man nu vil kalde den slags (vil DR feks sættes i bås med fox-news? Men det er altså dem alle jeg taler om. Sagt så dem der vitterlig forsøger, ikke føler sig Uretfærdigt krænket af mig

)))
Og når det kommer til regeringen står det mange gange værre til end i nyheds-standen. Alt bli'r fordrejet til Ukendelighed. Alt er sandhed i vore dage. Alt ka' siges og ingen ka' kende forskel mere. Ta' den der statsminister i rumænien eller hvor det var, som ka' slippe afsted med at lyve om staten's økonomi. Eller fogh der hårdnakket, fra folketingets talerstol, påstod at han vidste irak havde wmd'ere. Det fik heller ingen konsekvenser. Bush der har løget flere gange om hvorvidt borgere blev Ulovligt aflyttet, det skete der heller ikke noget ved. De ka' slippe afsted med alt (når bare man har penge og store våben, så er man king-of-the-world. Og alligevel fortsætter tv bare med at fokusere mere på at overholde deres 30 sekunder's segment-tider, end på indholdet af emnerne. Det er en større krise for dem at overskride sendetiden med 30 sekunder, end at potentielt Uskyldige bli'r tortureret)
Jeg fatter ikke at folk ikke allerede er stået af og har sagt; nok er nok!
Spørgsmålet, malkavian, er om du vil holde fast i sandheden (og ku' se dig selv i spejlet), eller om du vil vinde. Du ka' ikke få begge ting. I dag er du nødt til at bedrage nationen hvis du vil genvælges som leder. Vi ser det gang på gang nu, og vi ka' enten kopiere deres metoder, eller holde op med at bruge narko. De har våbnene og teknologien, det har vi ikke. De har policen der ka' aflytte og lukke internet-sider, det har vi ikke. De har pet der ka' aflytte og spionere på alle, det har vi ikke. Hvilke chancer har vi?
Malkavian skrev:
Desuden er én af mine bagtanker at få folk herinde fra ud i verden udenfor og slå et slag for sagen (og gøre det godt!). Det gør trods alt at vi møder oppositionen og får noget modspil.
Ja, men så er vil tilbage ved det der med at missionere igen, og den slags vil jeg la' de kristne om. Spam er og bli'r spam, og ingen ka' li' det.
Malkavian skrev:
Det gør dog ikke noget, at vi tænker lidt over kommunikationsstrategien.
Det er sandt. Jo mere vi ved om hvad der foregår, og hvordan de såkaldt retfærdige ledere leder landet, jo dårligere får man det...
Trusler, trusler og atter trusler. Thats the way of today my friend

Jeg foretrækker at ryge hash istedet, og så overlade al krig til psykopater. Jeg vil ikke blandes ind i det de har gang i. De dør jo på stribe (narko-krigen i afghanistan feks. Totalt idioti at vi har soldater dernede. For slet ikke at tale om irak, hvilket jo dog ikke er narko-krig, men bare idiot-krig)
Alright malkavian, sådan ville djævlen's advokat nok sige

Det er fedt du gider gøre en indsats (også til jer andre), det ska' du kun høre positivt for

Alle der gider bruge deres liv på at fremme narko-sagen på en fornuftig måde, istedet for at gøre livet surt for andre (som dem der bekriger narko desværre gør mest i), har efter min mening fat i det rigtige. Alle der ønsker at genere og chikanere andre, fordi de ikke lige mener som dem selv, er derimod nogle fjolser. Regeringen's stress-politik er opfundet af syge mennesker der burde indlægges og tvangs-medicineres (eller endnu bedre; deres slips burde strammes så meget at de ikke ku' trække vejret (er det radikalt nok malkavian?

(Jeg er imod vold, vil jeg lige hurtigt indskyde, og man ska' selvfølgelig altid holde fingrene fra andre personer's slips. Fogh og bush er darth-vader wannabe's, forført af den mørke side. La' ikke os falde i samme klamme fælde. Hvis regeringen slipper afsted med at radikalisere fredelige narko-bruger ud i vold, så vil tvaviserne svælge i historier om hvor syge narko-brugere er, og så vinder de over os. I gamle dage kaldte man deres metoder 'manipulation', men i dag er det accepteret praksis på deres side. Ka' vi bekæmpe den slags ved at sprede os, så si'r jeg go-go-go! Husk at de sidder på stats-magten, og derfor har adgang til alle metoder. Og at de _ikke_ kæmper deres narko-krig fair)))