Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2024 08:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hash stop
Indlæg: 07 jul 2013 18:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 jul 2013 18:15
Indlæg: 148
Hej psychedelia.
Jeg er en dreng på 18 år, og har igennem det seneste halvandet år været afhængig af hash (Har stort set kun røget skunk). Jeg har så besluttet mig for at tage en pause, fordi jeg føler at det måske er lidt for meget nu. Røg for "sidste" gang i fredags. I går havde jeg lidt svedturer/ søvnbesvær, fik også nogle tanker om at hele stoppet er nyttestløst osv, men ellers ikke rigtigt det store. Mit spørgsmål er så, om jeg kan ryge en joint næste uge (altså ikke den der kommer fra i morgen men ugen efter), uden jeg falder tilbage til de store abstinenser/lyst? Og bliver jeg meget mere skæv end hvad jeg er vant til, for bliver efterhånden ikke helt skæv mere med mindre jeg ryger flere gram


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 07 jul 2013 18:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 jul 2013 18:15
Indlæg: 148
Det skal lige siges, at jeg generelt ikke har problemer med stoffer (har kun prøvet mdma få gange), og der har jeg ikke følt noget afhængighedspotentiale :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 07 jul 2013 18:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 dec 2011 20:21
Indlæg: 47
Du bliver nødt til at være ærlig over for dig selv. Vil du holde en reel pause, eller vil du bare med nød og næppe holde de par uger, indtil vi når den dato, du fra starten har fastsat som legitim rygedato? Det er meget individuelt, særligt med hash siger min erfaring mig, hvor lang en pause, der er nødvendig, om man er i stand til blot at skære ned og begynde at ryge ved særlige lejligheder, om man overhovedet kan styre det der med bare at ryge en gang imellem.

Jeg er bange for, at du kommer til at hænge fast, og måske ikke får flyttet dig nok. Der er ingen, der siger, at du aldrig kan ryge igen, men prøv at holde en god pause, hvor du mentalt ikke længere fokuserer på, hvornår du kan ryge igen. Det er selvfølgelig fint, hvis dit eneste mål med det hele er at bevise for dig selv, at du kan holde dig fra røgen et par uger. Du skal også nok blive skævere end normalt efter de par uger, men det er bare vigtigt, at du bliver afklaret omkring, hvor det egentlig er, du gerne vil bevæge dig hen.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 07 jul 2013 18:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Det er kun dig selv der kan svare på om du har nosser nok til at holde igen efter den ene joint, det kan ingen af os herinde fra fortælle dig.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 07 jul 2013 18:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 jul 2013 18:15
Indlæg: 148
Ideen i pausen er egentligt bare at bevise for mig selv, at når det endelig gælder, så kan jeg holde det. Har sommerferie nu til midten af august, og jeg VED, at jeg får den mest nedern sommerferie hvis jeg slet ikke ryger. Vil bare gerne komme til det stadie igen, hvor jeg helt selv bestemmer, om jeg skal ryge eller ej. Med det mener jeg ikke, at jeg siger til mig selv at jeg kun ryger 1 gang om måneden etc, men at det bare kommer naturligt, at nu har jeg lyst til at ryge den pågældende dag.
Nej, det ved jeg godt, at i ikke kan, men vil bare høre folks personlige erfaringer med et rygestop.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 07 jul 2013 19:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2012 11:04
Indlæg: 66
Geografisk sted: Under havets overflade
Hvis du ser hashen som en nødvendighed for at have det sjovt, så bør du netop overveje en pause, så du ikke ender med en alt for stor psykisk afhængighed.

_________________
"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 08 jul 2013 07:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Jeg håber lige det er i orden jeg låner tråden her.

Jeg har røget lidt for meget cannabis på det seneste, de seneste 3 uger er det ca. hver dag. Ellers har det været en 3-4 gange ugeligt 3 måneder før dette.
Jeg tog netop et kold tyrker igår, vil jeg opleve abstinenser idag?

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 08 jul 2013 08:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 maj 2013 01:36
Indlæg: 23
Hej alle

Efter min mening er det kun en selv der kan definere ens for- eller misbrug.
Jeg har selv røget fed, hver dag, i et par år nu og skal da indrømme at til tider med meget at se til, er det smart med en lille pause da røgen tit kan få hverdagen til at virke uoverskuelig.

Men hvis man bare ryger for at nyde ens tilværelse og fokusere på alt det positive i ens liv, ser jeg intet problem i at ryge hver dag. Tilgengæld hvis du har problemer med at holde humøret opppe, og kun ryger for at få det "godt" igen, så hold en pause og få lidt styr på tingene.

_________________
Vær den forandring du gerne vil se i verden


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 08 jul 2013 16:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Jeg håber lige det er i orden jeg låner tråden her.

Jeg har røget lidt for meget cannabis på det seneste, de seneste 3 uger er det ca. hver dag. Ellers har det været en 3-4 gange ugeligt 3 måneder før dette.
Jeg tog netop et kold tyrker igår, vil jeg opleve abstinenser idag?


Tror det næppe, skal et længere og tungere forbrug til vil jeg mene :)


Det giver nok lidt bøvl med at falde i søvn og du bliver sikkert lidt mere pirlig.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 10 jul 2013 11:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Har ikke haft søvn problemer, men nu har jeg også busted min røv i centeret så jeg er godt træt om aftenen. Jeg er gået ud som et lys allerede ved 23-24 tiden. Så it's all good :)

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 12 jul 2013 00:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2013 17:50
Indlæg: 57
Gik fra at ryge næsten hver dag i cirka halvandet år, i en alder ligesom dig - de første 2 måneder gik med søvnbesvær, svedture og trangen til at ryge en lille en. Men holdt den i næsten et år, støtten fra mine venner, gruppen vi altid røg sammen med til at komme ud af det. Efter de 2 måneder var røg en svag tanke i mit baghovede og trangen næsten glemt. Ryger til tider, dog meget mere afslappet og afklaret med det. Tag en kold tyrker, lad trangen forsvinde og begynd først når du har glemt trangen. Good luck ;)

_________________
- Heartache is best cured with whisky and cold ice :cheers:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Hash stop
Indlæg: 12 jul 2013 22:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 dec 2012 00:35
Indlæg: 94
Prøv at erstatte dit hash med noget andet, jeg erstattede mit hash med en god el-cigaret og så en god væske med 18 mg nikotin i.
Det kunne også sagtenes være en analog cigaret, nu ved jeg selvfølgelig ikke om du ryger smøger eller ej, men du kunne jo også være noget andet som en energidrik som giver dig et boost når du har trang til at ryge.


Edit : Jeg røg 3-5 gange om ugen i hele 2012. Nu ryger jeg kun til festlige lejligheder og tænker slet ikke på røgen i min hverdag.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team