Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 02:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opium- dose
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvor mange milligram opium man skal ryge, specielt ikke som nybegynder. Flere steder skriver de, at de bruger en klump på størrelse med en ært, men har nogen herinde mere nøjagtig viden omkring det?

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
start ud med 50-100mg det vil du kunne mærke hvis det er god kvalitets råopium. Ellers prøv dig af med 120-150mg i en kop varm te. Min erfaring er at du får en mere energisk rus hvis du ryger det, omvendt en mere stenet rus hvis du drikker det, om det bare er placebo skal jeg ikke kunne sige.

Medlem

jeg synes at du skal prøve dig frem. prøv fx. at smide 50mg. i en kop te. ved godt det ikke er meget, men hellere for lidt end for meget. råopium er jo stærkt, og med mindre du selv har lavet det, kan du jo ikke vide om det er cuttet eller hvordan styrken af det er. pas på dig selv, god rus!

Medlem

Hvis det er god opium af høj kvalitet vil jeg sige at 100 mg er aaalt for meget uden tolerance.
Jeg vil mene at en nol på størrelse med en af dem du ville komme i en joint er godt at starte med også bygge op.
Imo er det også besværligt at ryge større mængder(50-100mg) på en gang.

Medlem

Jeg synes også det virker betydeligt mere i kroppen og gør en betydeligt mere doven når det indtagets oralt.

Medlem

Jeg har prøvet at ryge opium en enkelt gang, det var det første opiat jeg nogensinde prøvede, så jeg havde heller ingen tolerance overhovedet, og jeg stod i samme problem som dig med at jeg ikke kunne finde noget god information om begynder dose etc. :)

Det afhænger selvfølgelig også af kvaliteten af dit opium hvor meget du skal ryge af det.
Jeg havde fået en klump på 50mg som jeg havde fået at vide af en god ven og meget pålidelig kilde var af rigtig god kvalitet, så jeg delte klumpen i 2 og røg 25mg af gangen med kort pause imellem, og jeg fik rigtig god effekt ud af det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har selv lavet råopiumen af danske papaver somniferum.
Prøver mig frem med 25 - 50 mg af gangen. Tusind tak for svarene :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
det afhænger osse helt af hvordan du ryger det... undgå berøring med åben ild, dup nollen med et rødglødende stykke metal.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den bedste måde at ryge opium er at sætte en klump -et par hundrede mg - på metal tråd feks. en stykke -ca. 15-20 cm- af en af din mors metal bøjler. Så tager du et ligene stykke og varmer op over gaskomfuret eller en sprit flamme -bare en flamme der ikke soder- til den gløder. Lav et suge rør af papir til at inhalere røgen med, sætter den gløderne tråd til opiummet og suger røgen i dig, forsæt til du opnår den ønskede virkning. Du kan også bruge et RENT lodejern , med en NY spids. Den gamle ædle måde at ryge opium med de smukke piber er en saga blot. I østen ser ser du du næsten kun kun den ovennævnte metode brugt. De mest hardcore af de lokale brugere render rundt med bøjle metal stikkende ud hist og her og alle vejende i deres koger. Denne metode er så simpel så selv et barn kan finde ud af det.
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/445048

Vil du bruge en pibe så kan du bruge den eneste måde jeg kender til der stadigvæk bliver praktiseret - ikke derved at sige at der ikke er adskillelige andre- Her bruger du en pibe med et lille kammer, ligger en klump opium på størrelse men en ært over hullet, hold et stykke glødende trækul et par cm. over opiummet og suger. Her er ideen den samme som den anden, det gælder om at fordampe din opium ikke brænde den!
Ang. hvor meget der skal til? Til du opnår den ønskede virkning!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
jøsses, thats when i reach for my revolver ....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har en pibe bindegal, men tak rådene ;)

man kan vel også chase the dragon som med heroin?

Ang. hvor meget der skal til? Til du opnår den ønskede virkning!

Jojo, man ser nødigt mine venner og jeg overdoserer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, man kan ikke ryge det på sølvpapir. Der er stadigvæk for meget plante goo og vand i, det bliver noget underligt noget der bare syder, sprutter og bobler og ikke vil løbe ned af sølvpapiret!
Det der bliver kaldt brun heroin er en blanding af div. opiate fribaser, størstedelen er, mere eller mindre, acetyleret morfin. Dette bliver cuttet allerede i første led med koffein for at få det til at løbe ordenligt på sølvpapiret. Hvis man prøver at ryge hvid heroin hcl. løber det ikke og det meste vil blive nedbrudt fordi salte ikke kan tåle varme og har et højre smeltepunkt.
Der er ikke så stor chance få OD hvis man ryger det, da man gerne falder i søvn før man kommer så langt. Man skal dog passe på hvis man blander det med andre sedativer da virkningen pludselig kan sætte ind når man i forvejen er banke skæv. Dette kan lamme ens åndedræt eller kvæle dig i dit egen bræk mens du sover. På den anden side så er det jo bedre end at blive kvalt af andres bræk mens du sover :?
Anyway, pas nu godt på dig selv, jeg ville faktisk råde lig til at holde dig væk for opiater hvis jeg troede det ville hjælpe det mindste.

Medlem

Hvis det dansk fremstillet opium ville jeg opløse det i noget væske og drikke det.
Det er imo altid gummi agtigt og meget svagt ikke rent nok til at ryge.

Insane psychedelia user!

Man kan også forme et lille misil af den ønskede mængde, komme det i køleren i en tid derefter fyre det op i røvkanalen. Det virker også, kraftigt og i lang tid.

Det er dog hyggeligst at ryge opium. Måden som Bindegal nævner er den nemmeste. Jeg plejer at suge røgen gennem en vandpibe i stedet for 'kun' et paprør. Det er sikkert uden betydning om det er det ene eller det andet. Men det har jeg lært af en gammel iraner jeg kender. Og boblelyden har jo sin charme synes jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@bindegal, tak for svaret- det er bestemt noteret at du råder mig til at lade være, er selv ret stor "opiatmodstander".

Har også overvejet at drikke det, synes bare rygning, som Fjas skriver er langt mere hyggeligt.
Vil kigge lidt på vandpibemetoden, det lyder egentlig meget hyggeligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]