Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 14:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 nov 2011 11:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 nov 2011 11:14
Indlæg: 9
Hej Psychedelia :)

Jeg er en dreng som godt kan lide at ryge hash, jeg er mere end villig til at prøve skunk, pot osv. er rimelig ny i faget, men har alligevel røget i 6 mnd. ca.

Mit spørgsmål er:
Jeg går på gymnasiet og ryger af og til, vi snakker 1 måske 2 til 3 gange om ugen. det er mest fordi jeg hænger ud med mine venner som ryger, og derfor er jeg også begyndt. jeg synes selfølgelig det er mega fedt og har ingen intentioner om at stoppe. men alligevel går jeg blandt mine forældre og tænker på om jeg skal sige det til dem. jeg har haft øjenkontakt med min far imens jeg var påvirket og havde de syge røde øjne og store pupiller, selfølgelig sagde jeg at jeg bare havde drukket, men man ved jo aldrig om han har mistanke. jeg har ikke noget stort forbrug af det, og kan sagtens holde mig væk fra det. det vil selfølgelig indebære at jeg ikke hænger ud med mine venner eller at jeg bare ikke ryger når de ryger, det er jo så bare nedern men det er hvad det er... :offtopic:
Anyways, skulle man sige det? skulle man sætte sig ned med sine forældre og sige til dem direkte at jeg har prøvet at ryge hash og at jeg godt kan lide det? at det er hvad jeg laver i weekenderne i stedet for at drikke? eller skulle man bare holde sin kæft og gå om hjørner med det? bare holde det på lavt niveau og lade være med at sige det?
det ligger også bare lidt i hvor sure de ville blive. om de ville sladre til alle omkring dem og gøre det store nummer ud af det. men det må det jo vise sig hvis det sker :)

Jeg takker på forhånd hvis i har nogle råd og responses :) mange tak :peace:

PS: jeg er 17 snart 18 år. og går i 1.g ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2011 12:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 feb 2011 19:41
Indlæg: 9
får du store pupiller når du ryger? hvad er det du ryger?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2011 12:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 nov 2011 11:14
Indlæg: 9
får du store pupiller når du ryger? hvad er det du ryger?

Det er som regel klump, også det jeg havde røget da det skete. men når man er nybegynder som mig og virkelig ryger igennem. ( Når man er virkelig skæv )
Får jeg i hvert fald store pupiller, tror jeg egentlig at alle gør :) eller også er det bare mig :D

Det skal lige tilføjes at jeg har indgået en "pagt" med min bedste ven som jeg ryger sammen med, at vi ikke rør andet end tjald og skunk, måske lidt svampe engang når vi føler os klar :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2011 13:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Du lyder til at have en fornuftig indstilling til tingene.
Men, at tage skridtet at fortælle sine forældre er noget du skal gøre op med dig selv.
Ingen af os ved hvor liberale dine forældre er, og hvordan de ville reagere.
Nogen vil måske også mene 1-3 gange i ugen er et misbrug, hvor andre synes det er et fornuftigt forbrug.
Det kommer helt an på hvad man ligger i det, og hvordan du klarer dig generelt i livet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2011 16:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
får du store pupiller når du ryger? hvad er det du ryger?


Cannabis giver en smule pupil udvidelse, dog ikke i så høj grad som MDMA f.eks. Hvis du har prøvet at være uhyre skæv en dag, kan du se tydelige tegn på pupiludvidelse.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2011 17:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 apr 2011 22:59
Indlæg: 307
En ting er sikkert, hvis du en dag bliver opdaget vil dine forældre have værdsat at du selv havde fortalt det før. Hvis du føler at det er det rigtige og mener du kan komme godt afsted med det synes jeg helt klart su skal fortælle dem det.

Om du siger det eller ej så vil jeg alligevel råde dig til at være klar til at tage debatten. Læs op på cannabis og hver helt sikker i din sag når du udtaler dig. De vil garanteret være meget skeptiske i starten, men du kan blot henvise til diverse kilder. Det er selvfølgelig vigtigt at være kildekritisk også.

Her er lidt du kan starte på:
http://cannabismyter.dk/cm/cannabismyter.php#xtocid382501
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=26880
Her finder du en samling af dokumentarprogrammer omkring cannabis, hvis jeg skulle anbefale to ville det være "kampen om hampen" og "The Union: The business behind getting high"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2011 18:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2010 18:35
Indlæg: 379
Hvis du er frisk på det, så skal du helt sikkert fortælle dem det - det fortryder jeg SÅ meget at jeg ikke selv gjorde. De ved det nu, og det er en kæmpe lettelse for mig at de ved det.
Jeg startede btw på samme måde som dig, røg bare en lille smule, og jeg kunne godt styre det, men det udviklede sig altså imod forventning ;)

_________________
"Men hvorfor er det du så absolut vil spise MDMA på en nutellamad?"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2011 18:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Mine forældre er Jehovas Vidner og jeg fik fortalt dem det. De ved godt hvad jeg gør I i dag og vi snakker ikke rigtig om det, men vores forhold er blevet tæt fordi vi ikke holder ting skjult for hinanden. Jeg synes du skal stå ved dine handlinger (går ud fra du er over 18? Ellers vent evt. til du er med at fortælle dem det) og åbne op for dialogen.

Der er altid http://cannabismyter.dk/ som fik min mor ned på jorden igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2011 18:32 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2011 16:12
Indlæg: 45
Geografisk sted: Mosen
jeg kender ikke dine forældre. men hvis de har en nogenlunde afslappet indstilling til det og vigtigst af alt: stoler på digo og din dømmekraft. så er det klart det bedste at sige, og tage en stille og rolig snak om det med dem. så skal du heller ikke gå og spekulere om de ved det, om de tror du tager andet osv osv osv..


edit: og ps. pas endelig på! jeg gik selv og troede at jeg havde styr på det og det bare var engang imellem, det udviklede sig til et flere års misbrug hvor jeg næsten intet fik udrettet.

_________________
There's a life worth living and it's interesting
there's a calm that's real somewhere


Senest rettet af GentleGiant 15 nov 2011 18:36, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2011 18:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2010 19:59
Indlæg: 966
jeg synes selfølgelig det er mega fedt og har ingen intentioner om at stoppe.

Det skal nok ændre sig før eller siden..

Jeg valgte også selv at fortælle mine forældre det for et par år siden, hvilket jeg er rigtig glad for.. Jeg fortalte godt nok ikke hvor stort mit forbrug var i starten, men at jeg røg en gang i mellem. Det synes de også var fint så længe jeg kunne styre mit forbrug (hvilket jeg ikke kunne).
Efter jeg er blevet ældre har jeg holdt dem opdateret med hvor stort mit forbrug er og fortalt dem om hvor stort mit forbrug tidligere har været. Jeg synes at det er en dejlig følelse at kunne komme hjem til de gamle og fortælle dem når man holder pause fra røgen! :)
Men hvordan dine forældre vil tage det er svært at svare på! Det kommer an på hvordan dit forhold er til dine forældre, hvor meget du ellers fortæller dem om hvad du går og laver, hvad deres syn generelt er på stoffer, holdninger osv. osv.

_________________
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2011 22:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 nov 2009 01:14
Indlæg: 186
Du lyder til at have en fornuftig tilgang til cannabis og det lader til at du kan kontrollere dit forbrug - indtil videre i hvert fald ;) Ved ikke hvad dine forældres tilgang til illegale rusmidler er, men der ville uden tvivl være størst sandsynlighed for at de ville acceptere dit forbrug, hvis du selv fortalte dem det, end hvis de opdagede det på et tidspunkt. Vil kun forringe tilliden, hvis de føler at du har skjult det for dem. Vil dog lige her på falderebet sige, at du skal passe på dig selv. Mange render rundt og tror at de sagtens kan styre det, indtil de prøver at stoppe, så hold forbruget moderat. Vil selv mene at 2-3 gange om ugen er lige i overkanten, men det jo også meget forskelligt fra person til person, hvorledes cannabis påvirker én.

Opiaden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2011 09:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 nov 2011 11:14
Indlæg: 9
Hold da kæft... Tak for en brugbar og fornuftig respons folkens :) sætter jeg virkelig pris på!
hmm, nu er jeg stadig 17 fylder 18 her til januar... skal jeg vente til jeg fylder 18?
min far virker ikke til at tage det med god vilje, sidste gang vi kom ind på det sagde han alvorligt til mig at jeg ALDRIG skal gøre det!?!
men lad os nu se :) takker alle sammen ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2011 12:47 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
1-3 gange ugentligt, synes jeg er for meget, hvis du skal have noget ud af din uddannelse.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2011 13:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 nov 2011 11:14
Indlæg: 9
1-3 gange ugentligt, synes jeg er for meget, hvis du skal have noget ud af din uddannelse.

Det er ikke fordi jeg ryger mig totalt basket, jeg ryger måske en lille godnat med en af mine venner en typisk hård tirsdag, ellers i weekenderne, men jo... kan sagtens se hvad du mener ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2011 13:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
1-3 gange ugentligt, synes jeg er for meget, hvis du skal have noget ud af din uddannelse.


+1

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2011 15:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
så er vi igen tilbage til hvad er misbrug og hvad er ikke.
Vi kan jo ikke sige at han ikke får noget ud af sin udannelse af det.
Det ligger jo alt sammen i hvad man gør det til, hvis man fx tænker; satans, nu kom jeg til at ryge igår.. ejj, så er jeg bare så doven de næste par dage.
Og man så laver ingenting fordi man røg de næste par dage - eller modsat, fordi man ryger giver den 200% for at bevise det over for sig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2011 18:10 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Indlæringsevne, korttidshukommelse, halveringstid?

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2011 18:57 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jun 2011 00:32
Indlæg: 8
Phsycee, du ved jo allerede hvordan dine forældres indstilling er til det og hvordan jeres forhold er. Så det er jo kun dig, der kan afgøre om du skal sige det til dem eller ej. Men kunne forstille mig, at det er en lettelse at de ved det.

Jeg er enig i de ovenstående indlæg, 1-3 gange er måske lige i overkanten, når du går på gymnasiet. Det er meget muligt du har styr på det nu, men det kan let tage overhånd, og skolen bliver jo ikke lettere med årene ;P

_________________
Virkeligheden venter lige rundt om hjørnet..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2011 20:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
Indlæringsevne, korttidshukommelse, halveringstid?


Neeeeeeeeeeej for jeg kender jo en som røg dagen før eksamen og han fik jo ti........... :roll: :roll:

1-3 gange om ugen er lige rigeligt. Hold det til en 4-6 gange om måneden imo.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2011 00:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
:D Mener du ikke 4-6 gange årligt?

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team