Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 13:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey, har søgt her på forummet om Lobelia inflata / indianertobak, men har ikk kunnet finde noget...

Er der nogen, der har erfaringer med at ryge denne urt?

Jeg har været røgfri de sidste par år (hurra hurra :rocking: ) Jeg har på ingen måde lyst til at begynde at ryge cigaretter igen, da jeg syntes ulemperne langt overvejer fordelene, men savner indimellem en lejlighedsvis "hygge-ryger", og er lidt på udkig efter et alternativ til alm. tobak... Det skal ikke være noget, der giver et vildt trip, eller voldsom lammelse, blot en mild afslappelse... Og så skal det være mildt ved lungerne, da jeg som sagt ikke ryger til dagligt...

Nogen forslag?

P.s. Jeg vil lige nævne, at jeg ikke så godt kan "tåle" hash/pot, da jeg får meget stærke "tømmermænd", så det er ikk en mulighed...

På forhånd tak :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Du kan eventuelt prøve Knaster tobak. Kan findes hos en del off- og online forhandlere, dog ikke i Danmark. Det er baseret på urter, og er noget anderledes end normal tobak, jeg synes det er et fantastisk alternativ - ved dog at mange er uenige med mig, ikke mindst pga. konsistensen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Jeg har aldrig prøvet Lobelia inflata, men vil da helt sikkert slå det op ved lejlighed.

Derimod har jeg flere gange lavet mit eget urtetobak, som jeg anbefaler til alle os som godt kan lide at ryge, men ikke er vilde med nikotin.

Jeg bruger skovjordbærblade til grundtobakken, og krydrer med bynke, malurt, salvie, citronmelisse og rosmarin, samt lidt wild dagga og blå lotus (de blå tynde dele i posen fra ethnoshoppen). Men har der er masser af andre ting som kan bruges som krydderi her.

Ellers kan du prøve at ryge lotussen rent, den er svær at holde gang i og efter over et gram af det havde jeg ikke fået nogen stor effekt, men jeg synes det smager fantastisk.

held og lykke med projektet

Medlem

Mange tak for svarene :-)

Jeg har læst lidt om Knaster-tobak, men syntes det bliver så dyrt med porto, når det ikke er at finde i DK... Men kan være jeg prøver senere, hvis mit hjemmeblandingsprojekt mislykkedes ;-)

Lyder som en spændende blanding rubberlizard. Med udgangspunkt i den og i denne artikel - http://www.urtegartneriet.dk/Urtetobak.htm - har jeg købt mig nogle kongelysblomster, hindbærblade og bestilt noget lobelia, noget katteurt og noget malurt, som jeg vil eksperimentere lidt med :-)

Medlem
Brugeravatar

Blå lotus kan i høj grad også anbefales! Rigtig god smag :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Dude skrev:
Blå lotus kan i høj grad også anbefales! Rigtig god smag :)

Glad for at jeg ikke er den eneste som har prøvet den lille ægypter :)

Når økonomien tillader det igen vil jeg eksperimentere med at ryge lidt mere af den. Har ikke fået nogen psykisk virkning af at ryge den (i hvert fald ikke hvad jeg har lagt mærke til), men mærkede en smule af den lethed den giver i kroppen.

Omkring katteurt har jeg aldrig prøvet af ryge det, men er glad for at lave te af det, bare kogt sammen med masser af honning.

Lavede en dag en stærk kop te med katteurt (15-20g til en kop vil jeg tro) og satte mig i et mørkt lokale for at se en film (Frækkere end politiet tillader 2, for at være helt præcis). Flere gange tog jeg mig selv i at tænke, "de farver som er rundt om fjernsynet er nu utroligt flotte". Det var først der efter at det gik op for mig at katteurt skulle være let halucinerende.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har mærket lidt fra blå lotus, men det er ikke meget. Men ja, det er jo ikke den billigste "tobak" på markedet, desværre :)

Medlem

Hmm... lyder til at jeg må prøve noget blå lotus også ;-) Men venter lige til jeg har prøvet det andet her... og ja, til jeg får lidt flere penge i kassen :roll:

Dedikeret medlem

Jeg prøvede for et halvt år siden at købe en pose indianertobak. Det lugtede dog så sødt og kvalmt at jeg endnu ikke har taget mig sammen til at ryge noget af det. :P

Medlem

Jeg blandede Lobelia, katteurt, malurt, kongelysblomster, hindbærblade og lidt pebermynte... For det første syntes jeg det er rigtig svært at få til at brænde, men måske bruger jeg ikke de rigtige "værktøjer" - har en simpel pibe...
For det andet syntes jeg det giver en dårlig eftersmag i munden, som bliver der i lang tid. Selve smagen under rygningen er i og for sig okay, men denne eftersmag, samt efterfølgende tørre slimhinder er temmelig ubehagelig...

EDIT: Syntes forøvrigt heller ikke jeg mærkede den store virkning, men kan skyldes at jeg, pga. min dårlige brænding, ikke fik røget tilstrækkeligt...

Så indtil videre er rygeprojektet indstillet, og jeg tror jeg vil brygge te på min blanding istedet :roll:

Og hvis jeg så en dag har nogle penge i overskud, vil jeg måske investere i en god vandpibe/bong, som måske kunne være sagen... :whogives:

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor blandede du dog så meget :P?

Medlem

The Dude skrev:
Hvorfor blandede du dog så meget :P?

Øøhhh tjaaa, godt spørgsmål :roll:

Hindbærblade og kongelysblomst var udelukkende for at det skulle brænde bedre...
Og ellers havde jeg læst at man kun skulle tilsætte et lille pinch Lobelia...

Men ellers pas! :?: Jeg kunne ikke vælge, og så blandede jeg det hele - story of my life :wink:

Men anyways, selvom jeg ikke havde så meget held med at ryge blandingen, syntes jeg det er en udemærket teblanding... Selvom smagen er hæslig, nok pga. af malurt, har den en klar afslappende og sågar muskelafslappende virkning... Jeg har haft hold i ryggen i nogle dage, og en kop af denne blanding, og det føles som om lænden slipper lidt, plus jeg falder i en dyb afslapning og giver generelt lidt slip.... Så det er jo godt nok :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Cool nok - jeg ville som det mindste droppe malurten. Smager forfærdeligt, som du selv konkluderer ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Dude skrev:
Cool nok - jeg ville som det mindste droppe malurten. Smager forfærdeligt, som du selv konkluderer ;)

eller brug den i MEGET begrænsede mængder, en knivspids, bare til at give smag .

Medlem

Lige en lille advarsel: Jeg har læst et sted, sorry kan ikke huske mine kilder, at man skal være lidt påpasselig med for meget Lobelia Inflata, at overdreven brug kan give kvalme og opkast. Samtidig syntes jeg at have læst at den godt kan være lidt hård ved leveren...

Dette har jeg selv erfaret - i nat :roll: Jeg fik igår en lille operation for forhudsforsnævring, og tænkte at jeg ville bruge min te-blanding istedet for smertestillende... Det virkede også fint, god smertestillende virkning - jeg drak måske 2-3 kopper.

Men da jeg så skulle på toilettet om natten og lave bummelum fik jeg det lige pludselig viiiildt dårligt, jeg blev meget svimmel, kunne lige pludselig ikke huske hvem jeg var, og hvor jeg var, og besvimede et kort øjeblik, hvor jeg bankede mit hovede ned i vaskemaskinen foran toilettet (dette har jeg ikke nogen erindring om, men havde efterfølgende ondt i næse og tænder og en smule næseblod)... Det gik hurtigt over igen, men var ekstremt ubehageligt, og jeg blev meget bange :shock: , troede mit sår var sprunget op og at jeg måske var blevet forgiftet, hvorfor jeg også fik min kæreste til at ringe efter en ambulance. Da de kom, havde jeg det dog allerede meget bedre, og de tjekkede mit blodtryk osv, som var fint, og såret var ikke sprunget op....

Det kan have været en kombination af, at jeg er blevet opereret i mine ædlere dele, som jo er et meget ømtåeligt sted, så min psyke kan også have spillet ind, men syntes alligevel lige jeg ville sende advarslen ud i "æteren" :wink:

Oplevelsen minder mig om de gange hvor jeg har fået en massiv madforgiftning, der har jeg haft det på nogenlunde samme måde....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^^
Ubehageligt! Lobelia inflata kaldes også 'pukeweed'. Den er også muskelafslappende:
"
Lobelia is one of the most useful systemic relaxants available. It has a general depressant action on the central and autonomic nervous system and on neuro-muscular action. It may be used in many conditions in combination with other herbs to further their effectiveness if relaxation is needed. "
kilde: http://www.holisticonline.com/herbal-me ... s/h260.htm

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]