Lige en lille advarsel: Jeg har læst et sted, sorry kan ikke huske mine kilder, at man skal være lidt påpasselig med for meget Lobelia Inflata, at overdreven brug kan give kvalme og opkast. Samtidig syntes jeg at have læst at den godt kan være lidt hård ved leveren...
Dette har jeg selv erfaret - i nat

Jeg fik igår en lille operation for forhudsforsnævring, og tænkte at jeg ville bruge min te-blanding istedet for smertestillende... Det virkede også fint, god smertestillende virkning - jeg drak måske 2-3 kopper.
Men da jeg så skulle på toilettet om natten og lave bummelum fik jeg det lige pludselig viiiildt dårligt, jeg blev meget svimmel, kunne lige pludselig ikke huske hvem jeg var, og hvor jeg var, og besvimede et kort øjeblik, hvor jeg bankede mit hovede ned i vaskemaskinen foran toilettet (dette har jeg ikke nogen erindring om, men havde efterfølgende ondt i næse og tænder og en smule næseblod)... Det gik hurtigt over igen, men var ekstremt ubehageligt, og jeg blev meget bange

, troede mit sår var sprunget op og at jeg måske var blevet forgiftet, hvorfor jeg også fik min kæreste til at ringe efter en ambulance. Da de kom, havde jeg det dog allerede meget bedre, og de tjekkede mit blodtryk osv, som var fint, og såret var ikke sprunget op....
Det kan have været en kombination af, at jeg er blevet opereret i mine ædlere dele, som jo er et meget ømtåeligt sted, så min psyke kan også have spillet ind, men syntes alligevel lige jeg ville sende advarslen ud i "æteren"
Oplevelsen minder mig om de gange hvor jeg har fået en massiv madforgiftning, der har jeg haft det på nogenlunde samme måde....