Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 maj 2024 21:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 sep 2005 22:50 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 20 jul 2001 01:01
Indlæg: 1073
Et lille link: http://www.sst.dk/publ/publ2005/CFF/Has ... mtalen.pdf


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2005 17:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2004 14:30
Indlæg: 1051
Jeg kunne ikke læse det hele... Der var sku' meget!

Hvorfor er det så vigtigt at stoppe? (jaja, det er ulovligt) Det er stort set det eneste pjecen handler om. - At få den misbrugende til behandling.
Der er sku' mange jeg kender som ikke behøver behandling.

Tag en slapper mand.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2005 21:13 
Citat:
Skunk er plante forædlet hamp, som er dyrket på en måde hvor plantens lystilførsel er manupuleres kunstig. Dette giver et højere indhold af THC


Sikke noget plader, kunstig lys manipulereing. Jeg tror nok det heder Photosyntese og det er vel meget naturligt, sidst jeg tjeckede var det ikke kun indendør og ved cannabis det har en rolde.

Endnu en gang Skunk er en Sort ikke en indicator for om det er indendørs dyrket Cannabis

Citat:
Det samme psykoaktive stof THC, der findes i de forskelige varianter hash, pot og skunk og alle tre varianter er lige skadelige. Alm. vis betragtes pot som det svageste og Skunk som det stærkeste - men indholdet af THC kan variere meget i de forskelige produkter - Så helt sikker kan man aldrig være


Øhhhh ja ja hvad mon der så sker hvis de kære "fag eksperter" der skriver sådan noget ævl her fik en klump bubble hash i hånden, lavet fra deres så kalte "skunk". Jeg syndes det virker selv modsigne og som sædvanlig ligger der ikke grundig researtch arbejde bag ved sådan en pjæse, er ikke kommet så langt endnu, men det er vel fra Sundheds styrelsen eller en anden stats instituation.


Afsnitet om Kontrol er ikke dårligt, det har så tilgengæl ikke ret meget med cannabis at gøre men simple pædagogik. Dog snakker de meget om beviser og mistanke, hvorfor skal man netop lige ha mistanke og beviser for at tage en snak med sine børn om Cannabis?

Jeg vil da mene at det er lige så vigtigt at infomere sine børn om Cannabis, som det er med alcohol og sex. Da der er relavant for alle unge mennersker, det kan godt være der er en gruppe der aldrig stifter personlig bekændskaber med at indtage cannabis, men jeg vil sige at man skal leve i et meget indsnævert og lukket miljø hvis man ikke kender en eller møder nogen der ryger den brede i ny og næ.

Nul festivaler, nul diskoteker, nul folkeskole (det må man ikke, men man kan i teorien gå i hjemme skole. Nul fester med folk man ikke kender, nul ture i parken, nul ture i offentlig transportmidler som tog.

Altså det er over alt og man kan ikke undgå at ens børn før eller siden kommer i kontakt med cannabis, såvel som alle mulige andre stoffer og der for syndes jeg ikke det behøver at være en mistanke eller noget der kræver at man snakker med sine børn om sådan ting. Opdragelse er vel at ruste sine børn til at leve et selvstændigt liv og geberde sig blandt andre mennesker.

Citat:
Skader på kort sigt - Røde øjne, snøvlede tale, sløve bevægelser, fnisne og letter euforisk og først ud ad vent og senere ind ad vent. Hos den Erfarne ryger skal der typisk mere til før disse symptomer viser sig.


Skader???? Personligt så forbinder jeg skader med eks. en smadret rude, men med hensyn til stoffer tænker jeg på ting som fysisk afhængihed og evt. ting der direkte nedbryder din krop og den's funktioner.

Der efter kommer de så til de psykiske problemer og ja der studser jeg lidt over hvordan det er formuleret, da det for mig (er måske lidt i offensiv) lyder som om det er noget der er en hyppig hændene ting i forbindelse med indtagelse af Cannabis.

Nemlig hashpsykoser med depression og selvmords tanker, lad mig citere igen >>De mest almindelige reaktioner er panikreaktioner og/eller depression. Både voldsome angst anfald og depressive reaktioner - muligvis kombineret med selvmordstanker - kan fremkaldes akut og som direkte følge af hashrusen.<< det ender så op i en hashpsykose.

Tak for kaffe og det kommer lige efter afsnitet med de røde øjen, så pas på der hvis i før røde øjne er det meget muligt du er på vej ind i en hashpsykose med selvmord som eneste udvej.

Jeg mangler meget nogle statestiker der kan vise de forældre og pædagoer havde noget at sammen ligne og sæte tingne op med, personligt har jeg kun hørt om folk med hashpsykose og endnu ikke mødt en person der har kunnet sige "det har jeg haft" eller "det har jeg"
Jeg kender helder ikke nogen der har prøvet at ryge en joint der så umidlbart der efter har fået selvmords tanker ud af den blå luft, der imod kender jeg massere teenagere der i deres unge år har haft en masse problemere med alt muligt imellem himmel og jord, der har gået med selvmords tanker. Men jeg kan ikke sætter finger på noget som skulde være udløst af at indtage cannabis, men der for kan det godt være sket og vil da gerne ha et tal at sætte det op imod. Rygere der får selvmords tanker og psykoser VS. de rygere der ikke gør og så generelt ved siden af hvor mange unge der, generelt opfylder de kreterier uden at der har været cannabis indblandet. Der bliver kort nævnt at i 2003 blev 1100 unge indlagt med hash relateret diagnose, men de siger ikke meget om det eller dem kun at antalet er stigne.

Citat:
Hashpsykose kræver øjeblikelig læge behandling. Prognosen for helbredelse er god, hvis den unge holder sig fra hashrygning og dårlig, hvis unge fortsat eksperimenter med at ryge hash. Hvis den psykotiske reaktion er tilbagevendene, som følge af hashrygning, er der risico, for der udvikles en enlig skitzofreni.


Det står lige her ^^^^^^ DU ER FUCKET hvis du ryger hash og får det dårligt, så kommer du på koldbøtte fabriken og får stærk medicin, straped til en seng så du ikke slår dig selv ihjæl.
med mindre du stopper - vi skal nok give dig en masse tabeleter til at hjælpe dig af med dine problemer.

Måske ikke helt, men for en der ikke ved en skid om cannabis må det se lidt sådan ud.

Citat:
Skader på lang sigt - Det gælder for hash some det gør for alcohol, at erfarne har lettere ved at 'bære sin brander'

Den erfarene hashryger udviser kun sjælent samme tegn på, at han er påvirket. Der er sket en tilvænding og personen ryger ofte for at ophæve de abstinenssymptomer, som kommer af ikke at ryge hash. Her er der altså tale om omvente tegn:

Den erfarne ryger virker påfaldne når vedkomne ikke har røget hash, nemlig urolig, rastløs irretabel, trist og svær at omgås.


YAY Den person der har brygget det her, skulde tvinges til at være sammen med min mor fra kl 7:00 og 24 timere frem. Hvor man har fjernet hendes Kaffe og smøger, jeg vil godt garentere der er store sansynlighed for at komme på et eller hospital. Om det er intensiv eller den lukkede ved jeg ikke, måske begge med en overflytnig fra intensiv når man ikke længer skal spise med sugerør.

Citat:
Påfaldne adfærs ændring:
Den unge udviser sløvhed, tempotab og har ingen focus på fremtiden, det kaldes også 'amovitivations-syntomet' og er en kronisk forgiftnig fremkaldt af hashrygning over længere tid. Nogle bliver indelukkede og uintreseret i deres gamle liv, de tidligere har haft. Det er som om tid, steder og mennersker mister betydning. Mål og mening fortaber sig for den unge, som virker depressiv og apatisk

Har mistet interresen fro de ting der tidligere gav mening.

Udviser glemsomhed - hele tiden 'taber tråden'

Virker opgivene og apatisk.

Bliver irretert og fare op over ingen ting

Isolere sig med andre unge hashrygere eller med computerspil/video film



'amovitivations-syntomet' det var et nyt fremmed ord for mig, Google ved heller ikke hvad der er så jeg kan kun komme med min herlige personlige udlægning.

Et nyt BullShit ord for "arrrrhhhhh mine børn vil ikke har villa, volvo og vose", "mine børn tænker anderledes og vil ikke som jeg vil"
ja man kan jo blive ved med at finde udtryk det kan dække over, men generelt ligner det en omgang plider plader.

Er det så skidt at man som 16- ?? ikke lige ved hvad man vil bruge resten af sit liv på, hvis man nu ikke lige kan se sig selv i et eller andet fast arbejde de næste 50 år til man kan trække sig tilbage med et guldurd for at ha være en go drone der har gjort som samfundet vil ha.

Jeg syndes det er vigtigt at folk laver hvad de har lyst til, der er jo forfanden dig der skal gøre det og ikke ens forældre og bare fordi de syndes det er fedt er det jo ikke nødvendigvis noget for dig.

Man kan også vende det om og sige at man er mere grundig og vel overvejet, man vokser fra sine gamle venner og gamle interreser. Man kan jo ikke samle på biler og T-hansen måned magasin forevigt, der er lige som om der ikke bliver gjort op med at ikke all folkd dyrker en eller anden hobby de startede som barn resten af livet og får nye interreser.
Personligt ville jeg nok sige at hvis man har samlet på klister mærker eller sådan noget som barn og stadig gør det som voksen, så er det nok den person der burde til tjeck op hos en hjerne vrider eller to, men det er relativt okay at være mærklig vis man ikke ryger hash måske.

Citat:
fysiske skader:

Personer der ryger hash tildaglig, får ofte følgene skadevirkninger.

Irretasion af luftvejen.

Kronisk bronkitis.

Øget risiko for kraft i luftvejene.

Øget risiko for at få børn med lav fødselsvægt.
Citat:

tjaaa det er vel generelt for rygning af cannabis blandet med tobak, der til er der jo så en masse alternativer til lige BONG og joints som nænt i pjæsen.

Kraft får man sku af alt, prøv at leve et liv hvor du ikke udsætter dig for noget der er kræft fremkaldne. Det bliver sku en kedelig tilværelse, det er 100% sikkert at jeg heler vil leve livet på kanten af om jeg får kræft end at bo i en bobble med sterrilt luft og kunstig lys der måske manipulere mig til at producere THC.

Så kommer der en masse hash og kriminalitet og uddanelse, yes yes unge ryger hash og da de ikke kan købe det på lige fod med andre ting bryder man loven. De udtrykker det som om der er for at lave penge til hash, men helt ærlig så tror jeg ikke det er en stor del der går ud og stjæler eller ligne skod kriminalitet for at få penge til et gram tjald. Nej man køber 5 gram tjald og sælger de 4 til vennerne og tjener der ved til sin egen ryger. Men det er jo som alle bekændt forbudt og du er der med kriminaliseret, jeg kan ikke huske at jeg har lavet drenge streger for at skaffe penge til hash. Jo jo selvfølig har man lavet drenge streger og nogle af pengene blev da nok brugt på røg, men det var sku da ikke der for man gjorde det. Der skal nok noget meget mere simpelt som dum teenager der keder sig, til at forklare hvorfor.

De siger dog også at der er redning for de hukomelses tab man måtte lide under, det tager kun en lille måned at clear sine hjerne og starte med at genvinde sine normale funktioner. Men hvad er der så at bekymre sig så meget om, med mindre du selvfølig er i den enorme risiko gruppe for hashpsykoser og selvmord.

Så har de lavet en list over 6 punkter og kan du svare ja til 3 af dem, så er du afhængi og der med pretty fucked my friend.

Citat:
man er afhængi af et rusmidel, når tre eller flere af følgene kriterier inden for de sidste 3 måneder eller flere gange inden for 1 år.

1 Trang.
2 Svækket evne til at styre indtagelsen, stanse eller nedsætter forbruget.
3 Abstinens symptomer eller indtagelse for at modvirke disse.
4 Udvikling af tolerence.
5 vigtig rolle med hensyn til priotering og tidsforbrug.
6 Vedblivne forbrug efter erkente skadesvirkninger.


FUCK jeg er total hooked på Mc D.

Søndag morgen efter en tur i byen, har total trang til en fedet meal.
Min indtagels evner har måske mest noget med drukturen igår, men da jeg nu sider med en burger får den skylden.
Der er en dejlig kold cola til min meal, den dækker mine sukker og coffein behov til dels og speeder mig lidt op.
tolerence punktet er ved at være krydset da man er sulten igen 10 min efter og de bruger 15 min på at betjene dig på hvad de kalder en Fastfood restorant.
Det er en meget vigtig tinf at gøre søndag morgen med tømmermænd, det tager den tid det nu tager på Mc D.
Og ja jeg bliver ved med at komme tilbage selv om jeg ved at Mc D er meget dårligt for mig.

Ud over Mc D er jeg også hooked på en masse andre ting, Computer, sex/ornani, ost, sukker, chokolade og slik generelt.

Nu gider jeg ikke prikke flere hulder i Sundhedsstyrelsens crap, men man kan jo kun tænke sit og sige ja ja de er så kloge fordi de har gået i skole og læst noget teori om noget der aldrig er blevet undersøgt fuldt ud endnu. pga alle de sanktioner der er imod cannabis og desvære må man konkludere engang til at sundhedsstyrelsen stadig forsøger sig med skræme kampanger og ½ sande fakts der er tydelig farvet af bla. medicinal industrien og folk der ikke har særlig stor personlig indsigt i cannabis.

MVH
Piercer :twisted:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2005 21:46 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 20 jul 2001 01:01
Indlæg: 1073
Og det er lige nøjagtigt det der er skræmmende.

Hvad gør I, hashbrugere(uden probz), for at hjælpe SST på rette vej!?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2005 22:25 
Tjaaa man kan jo skrive til denne E-mail addy kfs@sundkom.dk den stod bag på bogen, men undlad at skrive hvis det bare er brok og plader.

Har du noget seriøst at tilføje til deres bog i fremtiden så vil jeg da anbefale at skrive til dem, men pas på for jeres mail's kan lynhurtig blive stof til deres næste hærgen.

Det er generelt når det handler om stoffer så elsker de at vende ens ord i munden på dig, klippe det anderledes sammen og få det til at give en helt anden mening end din.

Så lad vær med at tilføje nogen personlige erfaringer og hold jer til fakts, som de har mis infomeret om og man kan håbe de får øjnene op før eller siden.

MVH
Pierce


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team