Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 20:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey hey.
Så fik jeg en bruger her..
Har dog brugt en del tid på at læse forskellige ting herinde. :)

Jeg har tænkt på at begynde at gro Salvia Divinorum efter at have prøvet det 2 gange indenfor den sidste måned. Now that was fun!! :)

Gror selv hamp/skunk og har en del erfaring med det. :)

så hvis der nogle der har nogle gode ider til dyrkning af salviaen er i velkomne.
Planten kommer til at stå i et stikling skab jeg har, bestående af 7 stk 18w lysstofrør 6000kelvin. 4 af rørene står i hver deres hjørne og de sidste 3 er i toppen. Metoden hedder phototron hvis nogle undre sig.. Pladsen er 60x50x80.. Rørene er dækket af gennemsigtig acryl så ingen blade kan ramme lysstofrørene. selve planten vil blive dyrket i kontrolleret hydroponics.

Vil meget gerne i kontakt med en som gror denne fantastiske plante :)

Over and out
MistaGreen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det er ikke en så nem plante at dyrke. Den skal have masser af luftfugtighed, og så er den jf. egne erfaring meget følsom overfor gødning.

Desværre er det ikke tilladt på psychedelia at handle ulovlige substanser, så du må søge efter planten andetsteds. Der findes så vidt jeg ved stadig nogle europæiske netbutikker der sælger stiklinger. Prøv google :)

Junior medlem

Luftfugtigheden er intet problem.. Mit setup er halvt computer styret.. Så kan sætte fugten til til en værdi, og den vil holde sig der med en +/- % på 5 før foggeren og blæser slår til :)

Gødning bliver heller ikk noget problem.. Har som sagt rigeligt erfaring med weed. Og kan styre ph/ec. Tager ikk mere end et par dage at finde ud af hvilke salt % den foretrækker :)

yes i know.. Jeg vil bare gerne i kontakt med en der selv dyrker planten for at få nogle fif ;) evt snakke over mail :)

// MistaGreen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Årh, jeg ville give min højre arm for sådan et setup! :D

Junior medlem

Højre arm er måske lige i overkanten for lidt dedikeret tid og 500-600kr for komponenter (minus probes self).
Systemet er hjemmelavet ud fra en arduino-mega mikroprocesser, programmeringen kostede mig en kasse øl til en ven :)

Junior medlem

Er der slet ikk nogle som gror Salvia D herinde? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
http://www.erowid.org/archive/rhodium/c ... guide.html

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

MistaGreen skrev:
Er der slet ikk nogle som gror Salvia D herinde? :)

Nej, men jeg er så heldig at jeg får en stikling i næste uge og det ser jeg frem til. :P

Min plan er at bruge et gammelt tarantelterrarie og så en mister fra et gammelt pilegiftfrø-terrarie jeg havde til at ligge.
Jeg ville gerne lave en analog hygrostat, men det er åbenbart ikke lige til, så ender nok med at bruge 200-400 fra en badeværelses ventilator jeg kan modificere lidt.
Skulle der sidde en derude med en fiks idé så er jeg lydhør. : )

Så vidt jeg har læst mig til er S. Divinorum en skyggeplante og skal derfor ikke have en dedikeret lyskilde ?
Personen der forære mig stiklingen holder sin plante som en helt almindelig potteplante.

- jeg fandt lige det her link, kan være jeg kaster mig ud i det, hvis det kan betale sig : )
http://ludens.cl/Electron/hygro/hygro.html

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den kan sagtens dyrkes i vindueskarmen, det har vi gjort i min omgangskreds - faktisk med et overraskende resultat. Den må, som antydet ovenfor, ikke få direkte sollys så drop hellere dit growudstyr. Det vil kun brænde planten. Fugtighed er derimod helt essentielt. Et terrarie, eller nogle gange bare en pose over planten for at den holder på fugten. Det er mest når planten er lille det kræves. Når den vokser sig større og har flere bladsæt virker den som regel til bedre at kunne klare sig.

Det er dog en sær plante, både ved indtagelse og ved dyrkning. Du skal forstå den for at få et succesfuldt resultat.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]