Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey Psy!

Ville lige høre om der var nogle der ved hvordan man kan indtage Woodrose Frø
og er det nødvenligt at fjerne skald af dem og hvorfor?
og hvor mange frøer skal jeg tage for første gang som 15årig?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja du skal fjerne skalden, og det skal du fordi skalden indeholder et eller flere giftstoffer som kan give f.eks. mave smerter. Fjern skalden fra 3 frø, knus dem og drik dem med et glas vand. Der går ca. 1-2 timer før de begynder at virke så hav tålmodighed.

Alt dette kunne du nemt finde ud af ved brug af søgefunktionen, så prøv det en anden gang.

Medlem
Brugeravatar

Hey Bonehead :)

Du kan indtage frøene oralt, og det er nødvendigt at fjerne skalden af dem, da det er der langt de fleste giftstoffer sidder. Selvom du du fjerner skalden, kan du dog stadig opleve mavesmerter og andre ubehageligheder; men hvem ved hvor slemme smerterne ville have været hvis man ikke havde fjernet skalden? - Så derfor, fjern altid skalden. Da Cannabis, i moderate mængder, er godt til at få bugt med kvalme er der også mange der nyder en lille pind når de skal trippe LSA. Både pga. reducering af kvalme, men også fordi Cannabis hjælper med at sætte trippet ordenligt igang.
Så hvad jeg har læst herinde er LSA+Cannabis comboen en god og anbefalelsesværdig. Men du kan du jo læse mere om :)

Altså når du siger du er 15 år, vil jeg lige påpege at det er meget ungt når man skal til at trippe på de psykedeliske stoffer. Ved godt der er mange herinde der er startet i en ung alder, men hjernen og ens sind er slet ikke færdigudviklede. Så hvis jeg var dig, ville jeg råde dig til at vente et par år endnu. :)

Hvis du alligevel vælger ikke at følge rådet og vente, så start ud med en lille dose på en 4-6 frø. Og hvis i synes det var for lidt, kan i vente i et par uger, og så tage en lidt større dosis.

Og som Arthur Spooner også siger, så står der en masse info om det herinde :) Så næste gang, så prøv at bruge søgefunktionen herinde, eller på google.

Nu ved jeg heller ikke hvor meget i har researchet indenfor de psykedeliske stoffer, men hvis i ikke har er det ikke for sent endnu (og slet ikke hvis i vælger at vente til i er ældre). Der står en masse spændende info om det herinde på psy.dk, men også udenlandske sider som erowid.org og shroomery.org har masser af god info. Så det er bare om at komme igang :D

Her står en masse om LSA, det aktive stof i HBWR:
http://www.erowid.org/chemicals/lsa/lsa.shtml

Her står noget om HBWR:
http://www.erowid.org/plants/hbw/hbw.shtml

Og inden i begynder at trippe, så er disse råd guld værd med hensyn til set % setting :)
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=10613&start=0&st=0&sk=t&sd=a

http://www.erowid.org/psychoactives/faqs/psychedelic_experience_faq.shtml

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hej :)
Lidt offtipic, men trippet kan helt klart anbefales, og ved et uheldigt badtrip skal du bare tænke gode minder/gode tanker, og så bliver farvene glade igen :D
Held og lykke med det!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Manze skrev:
Lidt offtipic, men trippet kan helt klart anbefales, og ved et uheldigt badtrip skal du bare tænke gode minder/gode tanker, og så bliver farvene glade igen :D

Hehe, synes det er at tage lidt let på det. Hvis du kan vende trippet blot ved det, så er det ikke rigtigt et badtrip. Synes ofte jeg oplever det du oplever på "gode" trips :) Men ja, det er da en god ide at du reagerer, altså prøver at tænke positivt, flytter dig, skifter musik el.lign., hvis der kommer dårlige tanker :)

Medlem

Okay mange mange tak for jeres hjælp glæder mig rigtigt meget at prøve det snart! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bonehead skrev:
Okay mange mange tak for jeres hjælp glæder mig rigtigt meget at prøve det snart! :D

Hvilken dose er du blevet enig med dig selv om? Jeg har som forholdsvis erfaren tripper( :roll: ) fået en ret stærk rus af kun 3 frø. Som sagt, de kan svinge meget i potens. Det skader intet at starte lavt ud. Som man siger, better safe than sorry.

Medlem

Starter med kun 3-4 frø og se hvordan det går :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Fornuftigt. Med din (manglende) erfaring og alder, er det godt at starte lavt. De kan godt tage 1½ time at sætte ind, bare så i ikke redoserer alt for hurtigt:)
Et LSA badtrip er absolut ikke at kimse af.

Held og lykke. Lad os høre hvordan det gik.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Jeg synes typisk det tager 1½-2 timer før trippet sætter ordentligt ind. Faktisk synes jeg de fleste gange at det starter efter lige omkring 2 timer.
Så vidt jeg er informeret, så falder potensen af HBW frø med alderen af frøene, der ikke har meget "juice" i sig efter et år.

Muligvis (og kun muligvis) kan man risikere at få en udelukkende uønsket effekt af gamle frø, da man bliver nødt til at forhøje dosen og de stoffer i frøene som giver en uønsket virkning stadig er potente. Det er en muligt scenarie som jeg ikke kan bekræfte 100%, men som er værd at tage i betragtning.

Medlem

[quote="Jack Bauer"]Fornuftigt. Med din (manglende) erfaring og alder, er det godt at starte lavt. De kan godt tage 1½ time at sætte ind, bare så i ikke redoserer alt for hurtigt:)
Et LSA badtrip er absolut ikke at kimse af.

Held og lykke. Lad os høre hvordan det gik.[/quote

Ja. skriver herind igen på et tidspunkt når jeg har prøvet det :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]