Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: oppe i din momz
:shock: Ibogain??? :shock:
hva fanden er det? :o Jeg elsker når jeg får det sådan...."hvad er det? det må jeg undersøge nærmere"
En dag med netsurfing stødte jeg tilfældigvis på Iboga planten...Læste lidt om Bwiti kultens måde at indvie deres nye medlemmer på, 3 kurvfulde iboga for at "break open the head"....det lyder jo sindsygt!

Jeg læste et par triprapporter og blev fascineret af denne hellige læreplante, en af de mange fordele ved stoffet er at det "nulstiller" de centre i hjernen der giver afhængighed, og fjerner abstinenserne ved f.eks heroin afhængighed. (V-801 receptor... eller sådan noget...ret mig hvis jeg er galt på den boys....)
Denne effekt har jeg stor interresse i da flere af mine venner er røget på hero deo´en, og er faktisk junkier den dag idag!

Hvad hvis nu jeg undersøgte det her stof nok, og fik nok viden om det til at kunne behandle min kammerat for hans afhængighed??
Det ville gøre mig til en meget lykkelig mand hvis jeg kunne hjælpe ham ud af hans misbrug, og han ville få sit gamle dejlige liv igen!

Problemet med Ibogain er at det er indhyllet i mystik og skrøner.
Samtidig er det ulovligt i danmark og så mange andre steder, for regeringen vil ikk røre ved et stof der kunne afhjælpe et af vor tids største samfundsproblemer : Narko og sprut afhængighed!
For tænk nu hvis man ikk kunne tjene penge på det!

Din pusher vil heller ikk fortælle dig om Ibogain, for så mister han jo alle sine heroin kunder!

Og så spørger jeg herinde....jeg ved nemlig at der er en enkelt tryptonaut der har stiftet bekendtskab med planten....
Jeg ved at jeg skal bruge 1000 mg ren Ibogain til en terapeutisk behandling, men hvor meget tør bark er det???
For Indra.dk sælger jo ikk deres verdenberømte ekstrakt til danske kunder...

Måske kunne man med denne tråd starte en diskussion om denne hellige plante, og udveksle erfaringer og viden! jeg har en fornemmelse omkring det her stof....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ved godt du gerne vil have hurtigt svar, men jeg kan kun anbefale dig at læse "breaking open the head" af Daniel Pinchbeck.
En ganske udemærket bog om D. Pinchbecks oplevelser med Iboga med Bwiti stammen i Gabon.

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Før du introducerer et stof til en anden person bør du selv have førstehåndserfaring med stoffet. Desuden synes jeg også det er vigtigt at både dig og din kammerat er fortrolige med andre (langtidsvarende) psykedelika.
Vær desuden opmærksom på at Iboga ikke blot er en mirakelkur som frigiver folk af deres afhængighed. Det kræver en vis psykologisk vejledning af en kyndig person hvis seancerne skal bære frugt.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: København NV
Hmm ja jeg synes det lyder interessant så læste lidt om det og jeg kom lige til at læse at det ikke kun er Tabernanthe Iboga der indeholder et hallucinatorisk stof for det gør Ervatamia Yunnanennsis også som er en australsk busk hvor den anden er en centralafrikansk..! :D

Men det kan du jo læse på --> http://www.addikta.net/ibogain.htm

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Ja, Ibogain...

Jeg havde egentligt planlagt at forsøge det her i dag, men har ikke rigtigt haft tid til at researche det i ugens løb, så jeg har lige siddet og søgt på informationer - Det overraskede mig at det er et trip som kan vare op til 60 timer! :shock: Godt at vi har psychedelia.dk!!!

Jeg har ikke kunnet finde nogen af de bøger der er omtalt her (på biblioteket), udover Jørgen Lumbye - Brug og Misbrug, Vi er alle på stoffer, men jeg skal da ihvertfald bruge nogle dage i efterårsferien til at læse det som står om ibogaine deri.

I første omgang var det faktisk kun p.g.a. den effekt som ibogaine har på afhængighed, at jeg købte det (via inet - ingen kilder - hvis i vil have fat i ibogaine, så er det muligt, men find jeres egen leverandør) - så jeg tænkte at det måske kunne hjælpe på min dxm-afhængighed. Men self. skal man have noget baggrundsviden om det stof man kaster sig ud i.... :wink:

Efter de triprapporter jeg har læst er det en STOR oplevelse at trippe ibogain, hvor man lærer meget om sig selv - og man skal være velforberedt... :oops:

Godt så, bedre at indse sit hastværk INDEN man tager stoffet, end EFTER! Nu bliver det nok noget med næste weekend eller sådan. Hvis i er intresserede kan jeg godt skrive en triprapport - men hvor skal jeg i så fald poste denne ?? I "Andre alkoloider/entheogener", eller hvad ?

Mvh Dark Sky

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Prøv at trykke ude til venstre på trip rapporter der kan du sætte den ind ;)

Titel:
Medlem

Hehe....ja, jeg ved godt at der også er en sektion for triprapporter her på psychedelia.dk 8) (er ikke ligefrem ny her mere) ...jeg mente bare under hvilket emne i triprapport-sektionen. Men ibogaine er et alkaloid, så det må som sagt passe bedst under "Andre alkoloider/entheogener".

Ja ok...måske var det et dumt spørgsmål...er bare ikke så hjemmevant i "plante"-delen af triprapport-sektionen...

..men tak for hjælpsomheden, Frito. :)

Happy trippin'
Dark Sky

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Dark Sky skrev:
I "Andre alkoloider/entheogener", eller hvad ?

Yep.. der passer den nok bedst ind tror jeg :wink:

/Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har prøvet

Jeg vil sige at Ibogaine kun skal tages af erfarne trippere, det er et meget kraftigt stimulans og psychedelica, men meget svær at styre , især i store doser, med mindre du har et seriøst misbrugsproblem eller skal ud og slås fo dit teritoium såskal du nok finde noget andet, som du også nok vil få mere ud af....

Ibogaine kan være ret ubehageligt både som bodyload og stærk psykisk virkning, der er så meget mildere og mere "sjovt"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Hvorfor har de opkaldt en plante efter et pladeselskab?

Titel: hihi
Junior medlem

hehe ollipower, du er da for grineren at høre på!!!

og dark sky, jeg har gået med de samme tanker, måske skulle man lige prøve at nappe et enkelt iboga-trip....men det er jo ikk bare noget man sådan lige gør!
Altså først vil jeg anbefale dig at få et helbredscheck hos lægen, der omhandler : EKG, Levertalsmåling og generel helbredscheck!
Ibogain er så kraftfuldt at det kan fucke dit hjerte op hvis der er for meget ballade med det i forvejen.
Det er en af grundene til at det ulovligt fordi at nogle folk er døde på forskellig vis efter de har indtaget stoffet, specielt hjertepatienter og folk med heptitis B er i yderste farezone
'sørg så for at du har en sød pige eller kammerat til at passe på dig og hjælpe dig med at komme på toilettet osv de næste 50-60 timer efter indtagelsen, for du vil opleve store motoriske vanskeligheder.
Samtidig vil det hjælpe din bearbejdning af trippet hvis du i den reflekterende sidste fase (ca 24-30 timer efter indtagelse) får din tripsitter til at skrive ned hvad du siger og snakker om uden at afbryde!

Jeg vil sinddsygt gerne høre fra dig når du har indtaget iboga og meget gerne læse din triprapport, da jeg går og tumler lidt med planer om at starte en underground behandlings klinik op!
Hvorfor skulle oz psykonauter ikk være dem der hjalp verden med en af dens store problemer = afhængighed!!!

http://www.ibogaine.org/index.html
Her er også en håndbog der er yderst rar at have læst før man begynder at trippe rundt eller behandle folk....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
For snart 2 år siden, døde en tæt veninde til mig under en mislykket Ibogain-session, så tag lige at sæt jer grundigt ind i alt hvad der er at vide før i kaster jer ud i noget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Kid05* Det kræver lidt mere af en behandler end at han har læst et par narkobøger. En psykedelisk session er ofte komplet uforudsigelig og kan hvert øjeblik gå i alle tænkelige (og utænkelige) retninger. Man ved aldrig hvad der dukker op fra undervbevidstheden af ubehageligheder, især når man har med misbrugere at gøre. Misbruget er jo ofte opstået som et forsvar eller en fysisk manifestation af nogle tanker eller ideer hos patienten.

IMO er det derfor af vigtig betydning at behandleren er lægevidenskabeligt eller psykiatrisk udedannet. Både for at kunne takle en evt. krisesituation, men også fordi det er nødvendigt at vide hvor langt det er forsvarligt at gå med en påvirket patient. Husk på at man er meget suggestivt påvirkelig under oplevelsen og der skal ikke meget til før sitteren "skaber" trippet for patienten.

Titel:
olipower skrev:
Hvorfor har de opkaldt en plante efter et pladeselskab?

ROFLMAO

MVH
Piercer :twisted:

Titel: yeah
Junior medlem

*Halifaxx*
Du har ret...det er slet ikke nok at læse et par narkobøger, og så tro at man er klar til at behandle misbrugere. Også derfor at jeg ikk har hældt stadset i halsen på min buddy endnu.
Jeg har tænkt på at tage kontakt til Iboga behandlere i andre lande og aflægge dem et besøg for ligesom at se hvordan de arbejder med det, den bedste måde at studere på er at opleve og se selv!
Jeg er ved at uddanne mig til pædagog lige pt. og bagefter vil jeg bygge ovenpå med en psykoterapeutisk uddanelse. Jeg har meget lidt terapeutisk erfaring og den jeg har strækker sig til et par sessioner med dybt deprimerede mennesker.(dog har jeg fået gode resultater med disse mennesker)
Jeg er klar over at man som Iboga terapeut skal forholde sig meget lyttende og accepterende, og passe på ikk at påvirke patienten i behandling.
Cool at du lige påpeger disse ting, jeg har sq brug for alt den info og viden som folk kan give mig!
Mht. den pige som døde for 2 år siden...dybt tragisk, piger reagerer altid meget voldsommere på Iboga end mænd gør og rent faktisk peger flere eksperter på at piger helt skal holde sig fra Iboga-behandling!

Kid

Titel:
Medlem

Hej igen.

Jeg har stadig ikke prøvet ibogaine som kur for min dxm-afhængighed, trods jeg nu har omkring 40 gram af stadset liggende. For det første tror jeg at det er bedst at vente på forår og sommer (for positive tanker), og for det andet vil jeg gerne være lidt bedre funderet, bedre forberedt m.h.t. viden og triprapporter o.s.v.

Ibogaine er IKKE legetøj har jeg fundet ud af, så hellere trække det i langdrag, end at kaste sig ud i noget som man ikke kan bunde i.....!!!

Jeg holder jer informeret om mine planer/forsøg....også selvom der går måneder før der rigtigt kommer til at ske noget...

Mvh Dark Sky

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tro mig.Iboga er IKKE noget rekreationelt stof.
Jeg fik en kur i 2003,og jeg har ikke haft problemer med Heroin siden.Og det var ren dumhed blandet med sprut der fik mig til at bruge et par gange efter.Ikke på grund af hunger.
Trippet (for det ER et kraftigt trip med klare hallucinationer når du kommer op på de doser der skal bruges til en afgifting) varede næsten 3 dage.Ouchh.
Overhovedet ingen tvivl om at det er Ibogaen der har "fixet" et eller andet,så min lyst til H er mere eller mindre forsvundet.

Jeg er lidt forsigtig med at anbefale Iboga til folk.Det er en meget stærk oplevelse,og nogen kan absolut ikke lide noget af det de bliver præsenteret for.Man bliver jo kort sagt,konfronteret med sine egne dumheder,og det kan virklig være nederen.
Der har også været nogle fatale uheld,som Dex var inde på.Efter min mening er det ikke alle der har godt af Iboga.
Nogen bliver hjulpet første gang,andre skal have nogen ture før det slår igennem.Og det ser ud til at ikke alle reagerer lige favorabelt på det.

Jeg har aldrig hørt om Iboga brugt mod DXM?
Jeg må også indrømme,at jeg har svært ved at tage det helt alvorligt.Men det er bare mig.Jeg har aldrig prøver DXM,og kommer aldrig til det.
Jeg ved det er effektivt mod Opiater,speed,Koka/Crack,og tobak.Jeg stoppede kold turkey med at ryge også,men startede langsomt igen efter nogle måneder.Men selv den dag idag ryger jeg kun omkring 5 dagligt.

40 gram?Er det standardiseret Iboga ekstrat?Jeg kan ikke forestille mig du ligger inde med 40 gram krystaller,hm?
HVIS,please PM mig. :D

ED.
Dosis med Iboga ekstrat ligger mellem 15-25 mg pr.kilo.Det skal være rigtig standardiseret iboga ekstrat.
Med krystaller er det et sted omkring et gram så hudt jeg hvisker.Vær rar at undersøge det før indtagelse. :D

Senest rettet af Gonzo 15 dec 2005 07:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Gonzo>er det rigtigt antaget at hvis ekstraktet ikke er helt rent så bliver bodyloadet også derefter (dvs. stære og mere ubehageligt, hvilket nok skyldes andre substanser end ibogain)?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Are yu kidding Astralos? :D
Selfølgelig vil bodyloadet være helt anderledes,hvis du får inferiør Iboga,eller en svagere dose simpelthen.

Jeg har slet ikke haft noget med dårlig Ibo at gøre,og har kun hørt om det.
Hold kæft en måde at finde ud af man er blevet snydt,når man i 36 time (eller deromkring) bliver nødt til at kaste håndklædet og tage noget dope fordi man simpelthen bliver skidesyg.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Gonzo skrev:
Are yu kidding Astralos? :D
Selfølgelig vil bodyloadet være helt anderledes,hvis du får inferiør Iboga,eller en svagere dose simpelthen.

Jeg har slet ikke haft noget med dårlig Ibo at gøre,og har kun hørt om det.
Hold kæft en måde at finde ud af man er blevet snydt,når man i 36 time (eller deromkring) bliver nødt til at kaste håndklædet og tage noget dope fordi man simpelthen bliver skidesyg.

Nu er det ikke ligefrem den slags bodyload jeg har oplevet, nærmere en stimulant agtig bodyload... :D

Så dårligt har det nu heller ikke været, jeg tror btw. også at det kan kombineres i små mængder med maoi, jeg prøved med aya en lille bitte smule

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]